tajemná jeskyně
Tajemná jeskyně
Toto dobrodružství je určeno pro postavy na 1. - 2. úrovni. Nejedná se o klasickou bojovku, ač to podle názvu tak může vypadat. Jedná se o kratší epizodní dobrodružství. Družinka při svém putování narazí na stopy člověka, které vedou z cesty někam do lesa. Pokud by postavy pokračovaly dál v cestě došli by do vesnice Smolná. Sledováním stop se družinka dostane k podivné jeskyni. Dobrodruzi ji určitě celou prohledají a seberou vše co najdou a bude to mít nějakou cenu. V tom je ale kámen úrazu. Nejedná se přímo o jeskyni jako takovou, ale o laboratoř theurga jež se usadil ve Smolné. Theurg je poměrně mocný, ale již byl unaven svým životem a tak odešel inkognito do malé vesničky uprostřed lesů. Nějaký čas žil poklidně ale potom ho jeho nestálá povaha donutila pracovat. Potají si vytvořil laboratoř a vždy v noci v ní pracuje. Přes den odpočívá nebo spí, to z něho dělá vesnického podivína. Základní problém je nastíněn, uvidíme jak si s tím poradí družinka, řešení je několik - klidně mohou dojít do vesnice a vyptávat se co je to za jeskyni v okolí (Vesničané o ní mnoho neví, takže se půjdou zeptat rovnou podivína). Nebo mohou postavy čekat kdo chodí dovnitř a pokusit se z něho vytáhnout nějaké informace. A nebo, a to je nejlepší možnost, se postavy vydají do tajemné jeskyně aby jí sami prohlédli a získali nějaké poklady. Tím se namočí do pořádného problému.
Název jeskyně je zavádějící. Jedná se o tajnou laboratoř ukrytou v nejtemnější části lesa, asi půl hodiny chůze od vesnice. Ukrytá je proto, že theurg chce žít v klidu. Neděje se v ní nic špatného. Vstupní dveře vypadají jako sklepní - na zemi je rám a v něm jsou zasazeny dvoukřídlé dveře otevírající se ven. Dolů vedou schody, asi dva a půl metru. Celé podzemí je kvalitně zpracováno, jakoby ani nebylo vytvořeno lidskou rukou.
Celé dobrodružství je psáno pro jednu cestu postav, pro tu nejpravděpodobnější, místy je uvedeno víc řešení. Popisky pro postavy chybí, lepší je mluvit rovnou než něco postavám číst, navodí to lepší atmosféru příběhu.
Tajemná jeskyně
Postavy již několik dní putují lesnatou krajinou, lesy jakoby ani neměly konce. Sem tam narazí na nějakou malou vesničku nebo uhlířskou chaloupku. Cestu je možné proložit i nějakým nebezpečnějším setkáním, ale určitě by to neměla být skupina lapků, pár skřetů také není příliš vhodných. Záleží jen na PJ a chuti družinky.
Nuže, cesta pokračuje lesem, počasí je příjemné a v lese je chládek. Lesní cesta je měkká a jde se celkem dobře Žádný postih k pohybové rychlosti. Náhle však cestu postav přetnou stopy vedoucí z protisměru a odbočující do lesa. Postavy si stop všimnou jen díky tomu, že kráčející upadl v místech kde se cesta ztrácí a začíná les. Pokud mají zájem, mohou se pokusit stopy sledovat, pokud zájem nemají tak zde dobrodružství končí a je jen na PJ jestli postavy vrátí do dobrodružství a nebo ne (Třeba si jeden z vesničanů všiml že theurg často večer odchází a chtěl by vědět proč a kam). Pokud se však rozhodnou stopy sledovat tak se dostanou (po deseti minutách chůze) do hustého lesa a tam narazí na vstup do tajemné jeskyně.
Nabízí se otázka, proč si této jeskyně nevšiml někdo dříve, proč zrovna postavy až teď? Odpověď je celkem jednoduchá - protože se to hodí do příběhu. Postavy zjistí, že lézt někam jen tak může být považováno za vloupání. A pokud něco ukradnou…
Předpokládám, že se postavy rozhodnou jít do tajemné jeskyně. Dveře jsou samozřejmě zamčené. Dají se odemknout (zlodějskými dovednostmi) a nebo prostě zničit. To nebude tak velký problém, Dveře mají odolnost proti ničení 12 (jsou obyčejné, nijak nevyztužené) a doba ničení je +59 - Hod na ničení. Doba je vypočítaná pro ničení celých dveří, ne pro jejich vyrážení. PJ si ji může libovolně upravit (a také by to měl udělat).
Postavy scházejí po schodech dolů, do hliněného komplexu. Chodba je vlhká, s pronikavých zápachem zeminy. Schody jsou dobře udělané, nevržou. Chodba je okolo jednoho metru široká a lehce přes dva metry vysoká. Další detaily (popisky) záleží na PJ, u důležitých místností budou uvedeny. PJ by měl pamatovat na atmosféru dobrodružství a tak by neměl popisky vynechat, ale ani to přehnat. Zde se jedná o tajnou laboratoř, zpočátku může působit děsivě (aby se případní zloději polekali), ale potom by měla být normální - aby theurg nezešílel.
Nyní tedy k popisu komplexu, který není příliš rozsáhlý:
Jak již bylo zmíněno, komplex sklouží jako utajená laboratoř theurga. Není nijak zvlášť zabezpečená, theurg si umí viníky najít sám, toho se bát nemusí. Zvlášť pokud si odnesou nějaký z jeho oblíbených předmětů. Chodby jsou hliněné, místnosti jsou pobité dřevem s tapiseriemi a závěsy. Jsou také vyzdobené květinami nebo bylinkami - ani theurg nemusí čichat zeminu pořád.
Mapka laboratoře
1)
5)
8)
14)
A koneč15) ně, theurgova pracovna a laboratoř. Zde zaklíná formule, na podlahu kreslí obrazce a vyvolává pokusné démony. Zde má svůj nejcennější majetek. U jedné stěny je krb, kolem něho je spoustu místa - to theurg používá pro kreslení obrazců a provádění rituálů. Kousek od krbu je mohutný, z těžkého dřeva vyrobený psací stůl s vsazeným kalamářem. Na stole je brk a halda kožených pergamenů. Některé jsou č16) isté, jiné popsané. Zde má theurg svoje výzkumy a poznámky. Ty pro něho mají velkou cenu. Postavy poznají o co jde, ale nebudou se moci v jeho poznámkách orientovat, jedná o dost pokroč17) ilou theurgii. V truhlič18) ce je č19) ást theurgova majetku - několik váč20) ků s penězi, klenoty a drahé kameny. Vedle jsou dva velké regály s knihami. Ty by si měl každý PJ doplnit podle svého světa (a pokud se postavy o knihy nezajímají…). V této místnosti mohou postavy najít mnoho cenného - v truhle je malé jmění (spousta peněz, šperky a drahé kameny). O všem co je v truhle si theurg vede peč21) livé záznamy, jelikož je téměř stoprocentní šance, že si vloupání postav všimne tak si obsah truhly zkontroluje a pokud něco bude chybět…a stole jsou theurgovy výzkumy, ty pro postavy velku cenu mít nebudou, pokud je znič22) í tak si podepsaly rozsudek smrti (klidně je nenápadně varuj). Dají se i prodat, ale theurg si pro ně přijde. V knihovně se dá najít spousta cenných knih nejen o theurgii. I knihy si theurg pamatuje, je bibliofil a tak jsou pro něho knihy velmi cenné. Doufám že je to všechno. Celkem prostorná místnost. Podlaha je z leštěného dřeva, stěny jsou obložené dražším druhem dřeva. Celá místnost je vyzdobena závěsy (i z poněkud dražších látek). Vzduch je zde voňavý a vlhký. Vlhkost se dá vysvětlit jednoduše - v jednom z rohů je fontánka (vypadá jako napojena na podzemní pramen). Místnosti dominuje zcela jistě pohodlná postel s nebesi. V rohu naproti fontánce je truhla. Není zamč9) ená a je v ní jen několik kusů obleč10) ení (celkem kvalitního). Vše je šité na míru, pro č11) lověka. Postavy si mohou cokoliv vzít (je tam obleč12) ení na dvoje kompletní mužské šaty + jeden krátký plášť a jeden dlouhý plášť s kápí, nejsou boty. Ostatní doplňky k oděvu si může každý PJ doplnit (kapesník, přezka…). Tento pokoj slouží jako theurgův osobní pokoj v případě, že se příliš zabere do práce a nechce se mu vracet do vesnice. Není zde nic zvláštního (kromě obleč13) ení). Místnost větší než předchozí, ale plnější. Je vyplněna různým nepotřebným haraburdím. Mnoho z věcí je téměř nepoužitelných, některé jsou nepraktické - kamna, kotlík, cínové nádobí, zaprášený lustr. Pokud budu postavy nějak důkladně prohledávat tak si mohou najít nějakou obyč6) ejnou výbavu (tornu, toulec…), hlavně ne žádné zbraně, peníze nebo něco cenného. Podlaha i stěny jsou obložené obyč7) ejným dřevem, pach zeminy je zde nejsilnější ze všech místností. obyč2) ejná, č3) tvercová místnost. Podlaha je dřevěná, z obyč4) ejných prken. Stěny jsou obložené lepším dřevem a pokryté tapiseriemi a závěsy. Pomalu ani nelze poznat že jste v podzemí (až na to umělé světlo). Uprostřed místnosti je stůl a dvě židle. Na stole je hrací plán a krásné, ze dřeva vyřezávané šachy (theurg hraje sám se sebou, při každé návštěvě udělá tah za jednu stranu), hra je rozehraná, asi v polovině. Z místnosti vedou troje dveře. PJ nechť si vloží růžici jak je libo.
Co dál?
Co dál? Není to jasné? Postavy si prohlédnou celý malinkatý komplex a záleží na jejich akci. Pro theurga není problém si je najít a dostat se k nim. Nejvíce družin ale asi vyrazí dál na cestu a dojdou do Smolné, tam se ubytují (pro PJ není problém zařídit aby do vesnice došli v podvečer) a v noci začne rotyka.
Theurg se v noci vypraví do své laboratoře a nejde ji v zajímavém stavu. Vztek k němu nepatří, tak se klidně podívá do sfér a pokud mu dobrodruzi něco ukradli tak je najde. Pokud mu nic neukradli tak se nespokojený vrátí do vesnice a všimne si dobrodruhů. Toto je dosti volná situace a tak se může stát téměř cokoliv, PJ by měl uměl improvizovat, ale družina dobrých hráčů dokáže hru rozjet a PJ nebude mít tolik práce.
Theurg bude chtít vrátit všechny svoje věci, zaplatit škodu a nějaký trest. Klidně postavy nějak zaměstná (zadarmo) nebo jinak využije, vše záleží na potřebě PJ. Pokud mu zničí jeho poznámky tak mají velký problém. Dobrodružství je velmi jednoduché co se týče pravidel, ale viděl bych ho jako „důraz kladoucí na roleplaying postav a hlavně PJ (který bude hrát za okradeného theurga).
: